Wednesday, December 15, 2010

cuti-cuti chenta wit beloved anak sedare~~

Heyy !! :D
its been a week after the last post .so now im back !
ehmm .. last 4 days , i was at the Legend Island on vacation wit my family , cousin and beloved nephews .
bertolak 11hb n plan tuhh na balek 13 tapi terrrbalek 14 pulakk . hehe .
naek feri pukul 3.30 n sampai dekat sane da dekat maghrib daa .
otw atas feri tuhh , aku telah berjaya mengeluarkan segala hasil dalam perot .
HAHAHA .
ombak dy bapak laa tinggi beralun . maunye aku ta muntahh !
TERRsedar laa pulak aku mase tuhh yang aku neyy mabok laut ..


*selekeh punye budak


check in The Cabin Langkawi Hotel . my cousin owns it act .
malam tuhh pegi mane ae ?? errr ... ouh tade pegi mane mane ponn . mandi and rest in peace .
well act tak dapat ponn peace tuhh . anak anak sedare aku tuhh semue nye ta bole tengok aku senang cket kann .
mesti na datang nyebok .
lupe na cakap , aku ad 3 org anak sedare .
si kakak - Amylya Afriena
si adik tengah - Azri Akashah
si bongsu chomell - AinIera Altisha
second day , had a breakfast dekat dgn hotel and teros memulakan perjalanan kamiiii .
HOHO .
na cite ponn penat .
memang this time punye vacation totally macam tour de langkawi laahhh .
memule pegi Idaman Suri , mami na beli sudu garfu dekat member dy .
*ko paham paham jelaa kan bile kaum mak mak neyy masok tempat tempat pinggan mangkok macam tuhh
plannye tuhh na beli sudu garfu 50 hengget laa .
bile masokkkkkk ...
sudu garfu , fried pan , 2 tea set english style , cadar , comforter , towel , beg , chocolate and macam macam mak nenek lagi laa ..
aku beli choc utk besties2 aku , sayangs , coming soon adik ipar n coming soon mak mertue .
HAHA . *berangan lagi tapi mane tawu kann . doa doa laa untuk aku . =p
last last sudu garfu yang kononnye rm50 tuhh da bertukar harga menjadi rm500 .
wuhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !
aisehhhh . oh mamiku !
nak patah jugaklaa kaki aku berjalan heret bakol kat dalam tuhh . tapi sabo jelaaa .


 p/s : laen kali sediakan troli ok ! ;-)


then , stop by dekat kedai makan .
tengah tengah makan tuhh kann , si bongsu chomell tuhh pulak membuang !
yang jadi mangsanya , aku laa .
pegi bawak budak tuhh la pulakk tuka pampers dy .
yang si bibik asyik geli . aduyaiiiii ..
naseb baeklaa aku da biase ..
bile semue da abesh bersantap , kitorg move on ke cable car .
tapi ta naek ponn sebab mase tuhh na ujan .
shiann pulak nengok si azri tuhh . ye ye jep dy na naek cable car .
tengok2 ta bole . HAHA
dari cable car , kitorg pegi Pantai Pasir Hitam .
tadelaa banyak specialities ponn act .
sesuai dengan name dy , pasir dy jep kale hitam .
ad laa jugak orang jual2 dekat situ tapi u knoe laa kann .
semue jenis cekik darah !
mami , bapak , n adik2 jep shopping . aku juz amek angin jep tepi pantai .
snap pic 2 3 keping , minom ayer n then blahh .
dah letih berjalan satu ari suntok kann , petang tuhh pulak sebelom balek hotel ,
sempat singgah pasar malam Kuah .
makanan ta payah cakap laaa . setiap sorang memang ber beg beg .
sempat jugaklaa kann borong selendang 4 helai . hehe .
the rest , tugas aku melayan si kecik Ain tuhh jelaa . dari pagi sampai petang tuhh asyik dukung dy jep .
malam tuhh ..
PARTY PARTY !! haha .
makanan belambak lambak .
bile semue dah terbongkang kekenyangan , melayan si kecik tuhh lagi .
kadang kadang pening aku dengan anak anak sedare aku tuhh .
time na tido berebut na tido dengan aku .
sampai adeq aku nanges .
ajak aku tengok hindustan , last last aku sorang jep tengok sampai 3.30 pagi .


the next day , the day we were supposed to balek rumah .
pagi tuhh , kitorang bertolak pegi round lagi . singgah Pesta Kraf Langkawi , tempat buat krystal , Makam Mahsuri , and then pegi Telaga Tujuh , and last pegi Taman Hidupan Liar .
budak budak tuhh laa . na pegi sane sini .
yang nak meneman tuhh aku laa . mane na dukong si kecik tuhh lagi . seronok pulakk dy orang dukong dy .
tanakk pulak masok stroller dy .
part yang paling besh bile orang engat budak uhh anak aku !
HAHA
gilo !
*aku takk kawen lagi laaahhh
da habesh semue tempat tuhh , kitorang balekk .
lepas asar , bawak budak budak uhh masok Underwaterworld pulekkk .
time tuhh rase macam skru kaki aku dak longgar daa .
*saket kaki oiiii
di kemalaman harinya pulakk , sepupu aku order makanan n kitorg makan dekat hotel jep .
berkelah depan bilik dekat taman .
disebabkan hotel tuhh kezen aku punye , so we're free to do anything !
HEHE ..
macam macam ada . *mcm astro
nasik , lala , sotong , udang , ikan bakar and so on lahh .
abesh makan , bawak bibik , azri , adeq aku n amylya jalan jalan dekat 'Miami Beach' .
bibik na beli baju .
pnyelaa jakun si bibik tuhh sebab ta penah pakai tracksuit .
dy na beli tuhh ponn sebab nampak aku pakai . HUAHUA .
apedaaaa ...


THE BEST PART - aku jumpe GF ex aku dekat sane !
terpakse jadik hipokrit sekejap laaa depan dy enn
manis muke , senyum laa konon .
padahal mase nampak dy tuhh macam nak tercabut terkua jantung bijik mate aku semue .
HOHOHO !!
sembang laaa jugak due tige kerat .
tanakk pulakk aku tunggu lame lame depan dy kann
malam tuhh lagi satu hal jugakk .
anak sedare aku tuh na tido dengan aku dekat bilik dorg .
adeq aku na tengok tv dalam bilik dorg jugak .
tapi si adeq aku tuhh ponn na tido dengan mami jugakk . tanakk tido dalam bilik dorg dgn aku .
budak2 tuhh asyik datang bilik aku mintak tido dengan dorg .
adeq aku na juin jugakk tapi na orang angkat dy kalau dy tertido nanty kat bilik tuhh .
aduhhhhh .
*banyak laa songeh kau enn deq
aku na tido ponn ta bole , dorg ta kasi .
abeshh tuhh macam mane ?? *
sampai pukul 3 jugakk laa teman dorg . at the end , aku yang saket kepale ta cukop tido !


last day , lepas zohor bawu check out .
sebab pagi tuhh semue orang sibok menonton Kaho Naa Pyar Hai . heeee .
hajatnye nak naek feri pukul 3.30 laa .HAJATNYEEE !
mami na beli chocolate lagi untul kawan dy .
chocolate yang nak beli satu jep tuhh , tibe tibe bile bayar jadi terrbanyakk sampai rm200 .
da abesh shopping choc , straight kitorg pegi makan McD dekat jeti .
at last , naek feri pukul 5.30 ..
serik aku na naek feri .
takot muntah lagi . kepale otak neyy rase macam pusing putar belit belit semue ade .
sempat jugak tangkap gamba si Ain tuhh .
sampai Kuala Kedah ponn da maghrib daa .
windu pulakk dekat budak budak uhh .
lagi lagi si Ain Iera tuhh .
tapi tapelaa . next vacation , is on my burfday .
kitorg na pegi Cameron pulakk . =)
nway , it was tiring but had so much fun wit them .
heee .