Tuesday, January 11, 2011

*unexpect n unpredict

Banyak benda dalam hidup neyy yang kita tak jangka akan berlaku dan mungkin tak penah terlintas ponn dalam kepala otak neyy akan berlaku .. kann ?
contoh terdekat saya amek kawan kawan laa okayy ..


KAWAN ??
kawan kawan neyy banyak jenis . banyak sangatt ..
ad kawan suka ..
ad kawan duka ..
ad kawan y berkawan dengan kita kerana paras ..
ad kerana harta ..
dan mungkin jugak untuk menguasai pemikiran kawan kawan laen , if kawan tuhh lebih tua laa i mean ..
penah terpk takk mungkin jugakk si kawan tuhh just berkawan dengan kita semata mata nak MENUMPANG kebijaksanaan kawan laen ??
atauponn si kawan tuhh punya niat nak MEMPORAK PERANDAKAN persahabatan kawan laen ??


pernah terpk takk ??
kalau ad BAGOSS laa ;))


memang laa tak elok kalau sentiasa SYAK WASANGKA dengan kawan sendiri ..
but at least syak tuhh mesti ad .. in fact WAJIB ad !!
awareness kann ~
sebabbbb ,
NOBODY KNOES WUTS GONNA HAPPEN IN THE FUTURE ~
rite ??


kawan yang kita sangka mampu dan boleh membimbing kita ke arah y lebih baekk ,
takk semestinya MAMPU , tak semestinya BOLEH , dan tak semestinya AKAN .
bagi saya , melalui kawan kita dapat kenal macam macam manusia kat dunia neyy ..
saya neyy jenis y bole mix dengan semua orang ..
tak kesahlaa dari mana , apa bangsa , ap jenis perangai sekali ponn ..
sebab bagi saya , berkawan tuhh memanglaa bia beribu ..
even kalau korang nak berjuta sekaliponn .. AMBEKLAA . hahaha ..
but saya menilai orang dalam masa yang sama .




dan saya berpegang pada benda neyy ..
nak berkawan dengan sape ponn , kawan laa ..
ASALKAN ,
jangan terikot ikot dengan perangai si kawan KALAU kita dah tawu si kawan tuhh manusia macam mana ..
okayy ?? ;))
kawan kawan saya terdiri dari macam macam jenis orang ..
ad y KAKI CLUBBING , KAKI SMOKE , KAKI MINUM , HARDCORE , LESBIAN , YANG PERNAH HAVING SEX DENGAN BF , BACKSTABBER , .. and blablabla ..
bagi saya laa , setiap manusia kann ad KELEBIHAN dan KEKURANGAN masing masing ..
tapi saya percaya , buruk macam mana sekaliponn dorang tuhh ..
deep inside saya percaya jugakk , MANUSIA MAMPU BERUBAH ..
deep inside , dorang ad baiknya jugakk ..
just take the positive site only ..
okayy ;))


PERCAYA ATAU TAKK ??
kalau saya cakap ,
KEBANYAKAN kawan yang kita anggap baekk serba serbi depan kita sebenanye LEBIH TEROK dari kawan yang kita anggap tak bole pakai PADA MULANYA ??
haaaaa ?? kann ?
NOBODY KNOES WUTS GONNA HAPPEN IN THE FUTURE aite ?


tambah kesian kalau si kawan yang kita anggap tak bole pakai tuhh ,
sebenanye cuma MANGSA KEADAAN . haduiiii ~
takk pasal pasal je kann ?
tapi tuhh laa ..
da jadik bubur je nasik tuhh ;))
ape ape jadik ponn ,
life must be carry on .
BELAJAR LAA UNTUK BELAJAR DARI PENGALAMAN LAMPAU ..
banyak benda yang kita bole dapat ..


PEOPLE WHO REALIZE HE MAKES MISTAKES BUT NEVER WANNA LEARN FROM IT IS A RECKLESS ~
just KEEP MOVING AND DUN EVER LOOK BACK !
okayy ??
renungkan dan fahamilaa okie ;))